My Visit to Tenrikyo・天理教を訪ねて

Hello everyone! 
皆さん、こんにちは!

I had an unexpectedly interesting afternoon one day in late January.

1月末に予想できなかった面白いことを体験しました。

So I went to the Tenrikyo church a few weeks ago. I wasn’t sure what to expect, but I actually enjoyed the experience! There are so many sweet and kind people here. It’s times like these where I’m glad when I give people a chance!
数週間前に天理教の教会に行きました。何が起こるか全然想像できず、驚いたことに、とても面白かったです。日本には、心優しい人が本当に山ほど沢山います。こういう時は、人を疑わずに信じてよかったと思います。



On National Coming of Age day, I went to Nara City because I had some things to take care of. On my way to the train, this guy stopped me to talk to me about Tenrikyo. At first, I was apprehensive because while I believe in a higher power, I don’t fully agree with organized religion. He told me that Tenrikyo is a religion where people help one another. Then he asked for my number. I wasn’t sure at first if he was hitting on me, trying to induct me into Tenrikyo, or genuinely a nice person. Although I had some doubts, I exchanged LINE with him thinking, what’s the worst that could happen.
今年の成人の日に奈良市で用を終え、奈良駅へ向かうとしたところ、突然声をかけられました。天理教のPRしている男の人でした。最初は、もともと宗教に興味がないため抵抗がありました。神様の存在を信じていますが、どちらかというと不可知論者です。でも、彼は、「天理教は人がお互い助け合う宗教でございます。」と言い、私の電話番号を聞きました。ナンパされているか、天理教募集か、それともただの優しい人かどうかよく分かりませんでした。ちょっと抵抗がありましたが、交換しても悪い事はきっと起こらないと思って、LINEを交換しました。




About two weeks later, he messaged me saying that he was in town and asking me to visit Tenri and meet up. I didn’t want to give the impression that it was a date or anything, so I wore jeans and no makeup. To my surprise, when I met him, he greeted me together with his wife. She was soooo cute and really kind. They showed me around the main Tenrikyo church and even said a prayer for me. They prayer that my Osteogenesis Imperfecta (“Weak Bones” Physical Disability) would heal.
約2週間後、その天理教の方から、「もし時間があれば、天理で会いませんか?」とメールが来ました。天理教の教会は観光場所でもあるから、行っても別に良いんじゃないと思って、「OK」のメッセージを送りました。デートだと思って欲しくないため、ジーンズにすっぴん顔で出かけて、会いに行きました。幸いにも、集合した時に、彼と彼の奥様が待っていました。奥さんは可愛くて、とても優しかったので安心しました。2人が天理教の教会を案内してくれて、私の「骨形成不全症」(骨が弱いため骨折をしやすく、骨の変形を伴う先天性の骨疾患のひとつ)が治るように、お祈りをしてくださいました。


I thought it was so kind of them to offer to pray for me. Apparently, in Tenrikyo, you can’t pray for yourself, only for the well-being of others. Part of their teaching is that everyone, no matter where they are from should get along with and look out for one another. I imagine that many people who follow this religion are very kind-hearted. I was so touched.
私のために祈ってくれて嬉しかったです。天理教は、自分のために祈ることを禁止しており、他の人のことを祈らないといけない宗教です。天理教の神様は「人が皆仲良くなって、お互いを助け合って欲しい」らしいです。天理教を信じている人々はきっと皆、心が優しいだろうと思います。とても感動しました。





After going around the church, we wandered around Tenri a bit and they bought me some “Furi Furi Fries”. We sat down to eat the fries and drink some milk tea. The dude's mom and sister joined us shortly after because they were curious to meet a foreigner. 
天理教の教会を周った後は、近くの商店街をぶらぶらして、彼らは「ふりふりポテト」を買ってくれました。ちょっと休憩して、ポテトを食べてミルクティも飲みました。数分後、彼のお姉さんとお母さんも外国人と話してみたかったとのことで、喋りに来ました。


We all talked for a few minutes, then they drove me back to the train station. I was apprehensive at first, considering that these were complete strangers. I know that they met with me because they wanted to share their religion, but I was moved by their kindness nonetheless. I exchanged LINE with the wife as well. They told me that whenever they come back to Nara, or if I ever happen to visit the prefecture that they live in, they we can meet again.
少しだけお話した後、駅まで車で送ってくれました。最初は、天理教を紹介したいだけだろうと、抵抗がありましたが、最後は彼らの優しさに感動しました。奥様ともLINEを交換しました。彼らがまた奈良に来る時や、私が彼らの住んでいる町に行った時は、また是非遊びましょうと約束しました。

Can't wait to see what other adventures are in store! :)

次は、どんなことが起こるのでしょうか!


TravelingDreamChaser

夢追いかけてる旅行者

Comments

Popular posts from this blog

Love is Timing・恋はタイミング

A little bit about me・あたしについて

My Goal Checklist・あたしのゴール・リスト