Exciting Valentines Day・ワクワクバレンタインデー

Hey Everyone!
皆さんこんにちは!

Similarly to this past Christmas, Valentines Day this year’s wasn’t particularly as romantic as my first two years here in Japan, but it was fun nonetheless!
今年のバレンタインデーは、この間のクリスマスと同じように、2年前と比べて、あまりロマンチックではありませんでしたが、すごく楽しかったです。
 

The Sunday beforehand, I met up with two of my closest friends, R-chan and K-chan, in Osaka to get lunch! We got cheese dak kalbi! The restaurant we went to was both cheap and tasty!
バレンタインデーの前の日曜日に、仲の良い親友のRちゃんとKちゃんと大阪で待ち合わせして、昼ごはんを食べに行きました。大好きなチーズダッカルビを食べに行って、レストランが安くてものすごく美味しかったです!



Afterward we went to the chocolate promenade and sampled lots of tasty, expensive chocolate for free!! 
食べ終わったら、チョコレートプロメナードに美味しくて高級なチョコレートをたくさん試食しました。

There were truffles, champagne chocolate and many other flavors that I couldn’t have even imagined in my wildest dreams~ All of the chocolates had beautiful designs too! Maybe next year if I have a valentines, I’ll buy some of those fancy chocolates too! 
トリュフやシャンパンチョコをはじめ、山ほどの想像もできなかった味がありました!全てのチョコはものすごく綺麗なデザインでした。来年、バレンタインデーにもし恋人がいたら、その高級なチョコを彼に買ってあげたいです。
 
While tasting fancy chocolate was fun, the main event was making chocolate!! More of my friends gathered together at a rental kitchen! We stopped at a grocery store on the way to get some ingredients. We made Chocolate Shirotama (a type of Japanese sweets), Chocolate Cheesecake And Skockies (a mix between scones and cookies).
 高級なチョコを食べるのも楽しかったですが、その日のメインはチョコを作ることでした!大阪でキッチンをレンタルして、他の友達たちがそこで集合しました。スーパーで材料をたくさん買いました。チョコレート白玉とチョコレートチーズケーキとスコッキ(スコーンとクッキーのミックス)を作りました。
 












 

The room was full of laughter as we made each treat step by step. In addition to the chocolate we made from scratch, many of us also exchanged “Tomo-choco” (chocolates exchanged specifically between friends on Valentines Day in Japan). I always have such a great time whenever I’m with these girls! I couldn’t ask for better friends💕
 おかしを作りながら、部屋が笑顔と笑いでいっぱいでした。手作りスイーツに加えて、皆が事前に用意した友チョコ(バレンタインデーに女友達と交換用のチョコレート)を交換しました。この友達と一緒に遊ぶことは、いつもとても楽しいです!本当に素敵な友達作れてめっちゃ嬉しいです。

 
 

To end the day, we went out to an aiseki! That is really starting to become our thing! This time, we didn’t talk to any boys, but we had a great time chatting, stuffing our faces with food and drinking champagne and cocktails 🍸 
最後は、夜になったら、相席に行きました!いつものことになってきています!笑!今回は男としゃべらなかったが、皆としゃべりあっていっぱい食べるのが十分楽しかったのです。美味しいご飯をいっぱい食べて、シャンパンやコックテールもいっぱいの見ました。エレガントって感じでした!



 
  




In Japanese, there’s a saying that, “Desert goes in your second stomach” We certainly filled up our second stomachs that day~!!
日本語で「デザートは別腹」ということわざがあります。その日は確かに別腹でいっぱいになりました~!!




 

The night before Valentines Day, I made chocolate mousse with my coworker from scratch. We made enough to pass out to all 60+ of our colleagues and other staff working at our school. Everyone loved it and said that it was super tasty! Later that night, I also went out to dinner to enjoy premium steak and made several new friends at the restaurant.
バレンタインデーの前の夜に、もう一人のアメリカ人の同僚と一緒に手作りのチョコレートムースを作りました。60人以上の職員の皆さんの分を作りました。皆が楽しく食べてくれて、めっちゃ美味しかったと言いました。その夜は、レストランでバレンタインデーステーキを食べに行って、友達をたくさん作りました。






 

All in all, I had a pretty good Valentines Day this year. I wonder what will happen on White Day?
今年のバレンタインデーは楽しかったです。ホワイトデーは何が起こるかしら~

TravelingDreamChaser
夢追いかけてる旅行者

Comments

Popular posts from this blog

Love is Timing・恋はタイミング

A little bit about me・あたしについて

My Goal Checklist・あたしのゴール・リスト