Adventures in Taiwan Part 2・台湾での乗り換えの話の続き

Hey Everyone! I'm back in Japan now!
皆さんただいま!日本へ帰りました~!

I had a wonderful time visiting my friends and family in the United States, but what I'd like to talk about today is my trip back to Japan. My flight to Taiwan was at 12:30am, so I got to the airport around 9pm to say goodbye to my family, check my bags and get my boarding pass. When the receptionists printed my pass, it was Hello Kitty themed. While I thought that was super cute, this was just the beginning.

アメリカで家族と友達と遊べてすごく楽しかったですが、私が話したのは日本へ戻るたびのことです。台湾で乗換えがありました。シカゴから台湾への便は朝0:30に離陸する予定でしたので、9時に空港について、荷物を預けて、搭乗券を手に入れて、家族にさよならを言いました。受付の女性が私の搭乗券を印刷すると、キティちゃんのデザインが書いてありました。そして、それはこの面白いたびの始まりでした!




After passing through TSA, I went on to board my flight. Little did I know, I was boarding a Sanrio Character Themed Airplane! It was the cutest thing I had ever seen!! The head rests, pillows, wall art and even promotional videos and more were all Sanrio!!

出国審査をすませて、飛行機に乗りました。乗る前には分からなかったのですが、何とサンリオテーマの飛行機でした!めちゃくちゃ可愛い飛行機でした!まくらも壁にあった絵やpvも、全部がサンリオのキャラクターが描かれていました。






I officially fell in love with EVA airlines! I plan to use this airline whenever I go home to the States! Or to any country on the other side of the world! The tickets are cheap, the food is amazing, and the service is great to boot!

「EVA Air」がとても気に入りました!アメリカに帰る時やヨーロッパに行く時も、これを使おうかな~と思います。 チケットが安くて、食事も美味しいし、フライトアテンダントたちもすごく優しかったからです!



After my 15 hour flight from Chicago to Taiwan, I get off the plane to endure my 4 hour layover from 4am to 8am. After passing through the ridiculously long line at the Taiwanese TSA checkpoint, I found a place to sit and wait for my departure.

シカゴから台湾への15時間のフライトの後、台湾で午前4時から8時の乗り換えまで待ち時間がありました。ゲートで席を見つけて、次の便を待とうと思いました。

Originally I had planned to just sit and text my friends while waiting for my plane to arrive, but about after about an hour and a half of sitting and waiting, I started to get hungry. So, I got up and decided to look for some food to buy with the Taiwanese money I had leftover from my first layover.

最初はずっと座ったままで、友達とメールして日本への飛行機を待とうとしましたが、1時間半が経ったころ、お腹が空いてきました。そこで、残っている台湾ドルで購入できるおやつを探しに行きました。

As I walked around the airport in search of food, I walked past a lot of really cool stuff! It's like the airport was hiding its own little world! I didn't have time walk around slowly and get a good look at everything, but what I saw certainly made me excited for my next layover!

おやつを探しながら、たくさん面白いものを見ました。空港の中に別の世界が隠れていたみたいです。全てをゆっくり見る時間がなかったですが、次はゆっくり見て回りたいと思います。








There were museums, massage chairs, Sanrio and other themed character stores, restaurants and fancy shops! The only thing I couldn't find was a cheap snack for breakfast. I was about ready to give up on looking, when I asked a receptionist where I could exchange my Taiwanese dollars for yen. Right next to the currency exchange station, there was a cute little stand with cheap little snacks. I wanted a cookie, but they didn't have any, so I ended up buying a chocolate muffin for 50 Taiwanese dollars (~180 yen/~$1.60 usd). 

博物館、マッサージ椅子、サンリオやいろいろなキャラクターのお店。レストランや豪華なブランドの店もたくさん並んでいました。簡単に見つけられなかったのは、やすいおやつだけでした。諦めて、台湾ドルを日本円に変えようと思い受付員に両替所に行き方を尋ねました。両替所に向かう途中で、すぐ近くに可愛いパン屋さんを発見!!本当はクッキーが欲しかったけれど、結局50台湾ドル(約¥180・$1.60)でチョコレートマフィンを買いました。



On my way back to my flight gate, I had about 30 min to spare before boarding, but I didn't want to risk missing my flight, so I hurried back. As soon as I found an empty seat, I sat down and ate my muffin. Shortly after, boarding for my flight began!

ゲートに向かうと、まだ時間が残っていました。遅れないようにゲートに戻り、空いてる席を見つけて、座ってマフィンを食べました。食べ終わって、無事で飛行機に乗ることができ、日本へ一直線でした。

Another fun but random mini adventure. I can't wait to see what other adventures are in store in the future!

また楽しい冒険ができました!さて、これから世界で何が私を待っているのかな~!


Just a girl chasing her dreams

夢追いかけてる旅行者 

Comments

Popular posts from this blog

Love is Timing・恋はタイミング

A little bit about me・あたしについて

My Goal Checklist・あたしのゴール・リスト